Gaya Rambut Pendek Wanita 2016

Gaya Rambut Pendek Wanita 2016 dan Gaya Rambut Pendek Wanita masa kini memang kian menjadi rebutan para wanita. Banyak wanita yang kelihatan lebih berkeyakinan diri dan tampil eksotik dengan rambut pendek. Mempunyai rambut pendek memang memberikan kelebihan tersendiri bagi pemiliknya. Selain lebih berkeyakinan diri, wanita berambut pendek biasanya adalah dari golongan berkerjaya. Di samping trend model rambut pendek pada wanita saat ini, ada beberapa alasan kaum wanita memilih untuk memotong rambutnya menjadi lebih pendek seperti di bawah ini:

1. Kelihatan lebih berbeza

Wanita yang berambut pendek berpendapat bahawa dengan Gaya Rambut Pendek wanita tersebut mereka kelihatan lebih berbeza. Hal ini dikarenakan potongan rambut pendek ini boleh dikatakan agak melawan arus, dimana wanita biasanya akan lebih feminin dengan rambut panjangnya.

2. Meningkatkan keyakinan diri

Gaya Rambut Pendek wanita juga membuat setiap wanita merasa lebih berkeyakinan diri. Dengan mempunyai rambut pendek boleh menarik perhatian banyak orang.

3. Alasan kesihatan



Biasanya alasan mempunyai Gaya Rambut Pendek pada wanita kerana untuk memudahkan peredaran udara kulit kepala sehingga lebih menyihatkan kulit kepala pada wanita.

4. Mudah untuk diurus

Alasan lain bagi wanita yang ingin mempunyai rambut pendek adalah mudah diurus. Apalagi bagi wanita yang berkerjaya sentiasa memerlukan kebebasan dalam dirinya. Selain itu, kesibukan dan tidak mempunyai waktu membuat wanita tidak suka meyimpan rambut panjang. Dengan demikian, mereka lebih memilih Gaya Rambut Pendek Wanita kerana lebih mudah disikat dan tidak menghabiskan banyak masa untuk menguruskanya.

Dan, itulah beberapa alasan sebahagian wanita yang ingin tampil berbeza dengan rambut pendeknya. Di samping itu, bagi anda yang ingin memaparkan Potongan Rambut Pendek Terbaik maka anda boleh mencuba beberapa Gaya Rambut Pendek Wanita terbaru ini:

1. Short Is Sweet

Model rambut yang satu ini biasanya banyak diaplikasikan oleh artis-artis cantik Korea. Dengan gambaran Model Rambut Wanita yang satu ini membuat mereka kelihatan lebih cantik dan manis secara semulajadi. Selain itu, model rambut pendek lurus ini juga dibuat lebih elegan.
gaya rambut pendek wanita 2016



2. Rambut Pendek Layer Stylish

Apabila anda ingin memaparkan Model Rambut yang berbeza untuk model rambut pendek wanita maka anda boleh cuba potongan rambut pendek yang sangat bergaya. Gaya rambut yang satu ini dibuat seperti mengerucut ke arah bawah. Biasanya panjang rambut sendiri mencapai atas leher. Gaya Rambut Terbaru Wanita yang satu ini, sangat sesuai bagi anda yang ingin kelihatan dinamik.
gaya rambut pendek wanita 2016

3. Rambut Pendek Pixie

Potongan rambut pendek untuk wanita lain yang tampil lebih casual adalah gaya rambut Pixie. Model Rambut Pendek paras bahu yang satu ini dibentuk lebih pendek hampir menyamai potongan rambut lelaki. Model rambut Pixie membuat anda tampil berani dan lebih berbeza dengan memiringkan rambut ke salah satu bahagian. Pada gaya rambut ini, rambut dibentuk lebih tebal pada bahagian atas. Sedangkan rambut dibentuk semakin tipis di kawasan bawah rambut.
Image result for Rambut Pendek Pixie
gaya rambut pendek wanita 2016


4. Rambut Pendek Bob

Ini adalah gaya rambut pendek yang sesuai untuk wanita lain adalah Gaya Rambut Bob. Gaya rambut yang satu ini tetap memaparkan keanggunan wanita walaupun rambut dibuat lebih pendek. Model rambut yang satu ini, biasanya banyak diaplikasikan oleh para polwan. Model Rambut Bob biasanya lebih meningkatkan volume rambut pada satu bahagian sisi kepala. Anda boleh mengaplikasikan gaya rambut ini hingga di atas leher mahupun paras bahu sesuai selera yang diinginkan.
Image result for Rambut Pendek Bob 500x500
gaya rambut pendek wanita 2016

Buat para wanita itulah potongan model rambut pendek wanita terkini paling cantik dan eksotik. Selamat mencoba!

Sumber: http://ishakhasimi.com/2016/01/terkini-gaya-rambut-pendek-wanita-2016.html

Komentar

Postingan Populer